tiistai 14. huhtikuuta 2015

Paluumatka

Pääsiäislomamme lapissa oli lopuillaan. Oli siis kotiinlähdön aika. Koska koko poppoo starttasi samaan aikaan, päästimme autokyytiläiset pitkälle ajolleen, ja otimme taksin möksältä hotelli Levitunturille, josta bussimatka Kolarin rautatieasemalle alkaisi. Ei hassumpaa, saatiin uusi kulkuväline listalle; pirssi!

Linja-autossa on tunnelmaa..
Koko reilun tunnin matkan ajan!
Cinna matkasi vieressäni kantorepussaan.
Bussin lähdettyä liikkeelle, Cinna kääntyi
toisinpäin ja katseli maisemia, kunnes nukahti.
NeitiCassinenkin torkkui koko bussimatkan
KissaKaramelli se vaan leipoi ja leipoi.
Ja kurnutti mammalle. On se onnellinen kissa!
Paitsi silloin kun on pahalla päällä :)
Kolarin asemalla päästiin suoraan junaan ja makuuvaunuumme. Ilta oli vasta aluillaan, joten evästimme ja könötimme vaunussa jutellen ja lueskellen. Kissat testasivat joka sänkyä ja paikkaa. Extralukitsin oven virittämällä "mustekalan" kahvasta naulakkoon, koska muuten NeitiC olisi saanut oven auki kevyellä hypähdyksellä. Samalla "piilotin" ovenkahvan näkyvistä takillani. Onneksi. Neiti nimittäin kävikin ovella nuuskimassa ja tutkimassa tilannetta. Ja käydessämme vessassa Neiti vaani sängyn alta, josko pääsisi livahtamaan käytävälle. Kerran sitten nappasinkin kissan kainalooni ja menin istuksimaan käytävälle. Se tepsi. Käytävällä oli Neidille aivan liian pelottavaa, äänekästä ja vetoista. Sen istuskelun jälkeen Neiti ei enää pyrkinyt käytävälle :)

Junassa piippuhyllyllä KissaKaramelli ja Cinna
"Veljekset Simo ja Anssi" keskipetillä
Tähystämässä, illan pimetessä
Mamma mitä noi tyypit tuolla on?
Iltapesut
NeitiCassisella oli ilmeisesti likaiset korvantaustat :)
KissaKaramelli pesi ne nimittäin h-u-o-l-e-l-l-a

Paluumatkalla märkäruoka, raksut ja vesi maistuivat KissaKaramellille ja Cinnalle. NeitiCassinen tyytyi raksuihin ja veteen. Cinna kävi junassa pissulla (kantokopan pikkuvessassa). Ja sitten asetuttiin nukkumaan.

KissaKaramellille tuli asiaa keskellä yötä (klo 1.40) ollessamme pysähdyksissä Kokkolan asemalla. Kulki ylös ja alas ja naukui jonkin aikaa. Hetken ehdin olla huolissani, että mikäs sille tuli, mutta pian katti (ja me muut) asettui takaisin nukkumaan. Valtakunnassa ja makuuvaunussa kaikki hyvin!

Perillä Tampeeen asemalla.
 Enää lyhyt autokyyti kotiin!

Kotona oltiin kuuden aikaan aamulla. Kissat kiersivät pari kunniakierrosta kotona, ja asettuivat maate. Niin menin minäkin vielä hetkeksi... ennenkuin piti nousta ja lähteä töihin!

1. Kyllä siinä on matkustamista! En lakkaa ihmettelemästä miten hyvin voi mennä. Avaramielisiä katteja ♥

Korvantaustojen puhtaudesta pitää toki huolehtia. Reissussa saattaa jotakin yksityiskohtia ja rutiineja jäädä vähemmälle huomiolle ;)

2. Näyttää ja kuulostaa olleen mukava reissu. Onneksi eivät sentään päässeet karkuun siellä junassa. :)

1. Älä muuta sano! Tosin makuuvaunuhan oli hyvin turvaisa putki, molemmissa päissä oli ovet kiinni :)

3. Onpa reippaat matkalaiset. Meillä tulee pökäleet autossa heti, kun matkaa on kestänyt 10m.

Bussilla on kyllä kivaa matkustaa, leppoisaa, etenkin kun on noin reippaat matkakaverit. <3

1. No se ei innostane emäntää lähtemään "pökälematkoille"!

4. Oi, meillä ollaan heti kateellisia. Sekä bussi, että ihan vapaana junan tukiminen on jäänyt kokematta, ja edellisestä junareissustakin on jo aikaa, kun emäntä meni ja hankki auton. Kyllä meillä tykättiin paljon enemmän junasta kuin autosta...

1. Me ei enää mahduttu kaikki autoon.. pitäis vissiin ostaa isompi auto :)

5. Ootte te kyllä semmosia reissaajakatteja. Ootte niin rennosti <3 Ruffekin on aika rentona tommosissa tilanteissa mutta Cocopikkusta jännittää kaikki uusi ja tuntematon :D

1. Kyllähän NeitiCassistakin jännittää, mutta tollasella matkalla ehtii rentoutuakin :)

6. Ootte tosi fiksuja ja reloja matkailijoita!

1. No eihän noita ihmistyyppejä vois valvomatta päästää....

7. Olette te vaan melkoisia, ei voi muuta sanoa!

8. Reissussa rähjääntyy. Silloin täytyy peseytyä ja tarvittaessa pestä kaverin selkä tai vaikkapa korvat :) Reippaita matkailijoita.

1. Onneks on kaverit! Ja kaveria ei jätetä, ainakaan likaiseksi :)

9. Mahtava lukea, että moinen seikkailunne on näin hienosti onnistunut!

10. Matkaavat kyllä niiiin rennosti, ihanuudet! Saako makuuvaunussa hytin oven auki sisäpuolelta ilman erikseen lukon kääntämistä? Mie en varmaan saisi unta lainkaan, jos pitäisi matkata Haikun kanssa makuuvaunussa, sekin kun tykkää availla ovia. :D Mutta kätevää näyttää, ettei sinne käytävälle kannata haluta ;)

1. Joo, siinä on muka lukko/vipstaaki mistä lukita, mutta ovi aukeaa sisältäpäin vain kahvasta painamalla. Aika kevyesti itse asiassa, ettei kissalla olisi vaikeuksiakaan avaamisessa. Mutta minä tosiaan köytin oven kahvan ja naulakon väliin mustakalan (huivikin kävisi), eikä ovi päässyt aukeamaan, vaikka kissa olisi kahvalla istunutkin :) Ja piilotin koko kahvan pitkän takkini alle, joka roikkui nurkassa naulakossa.